Amsterdam - IJsland - Denver - Estes Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van robenlinoppad - WaarBenJij.nu Amsterdam - IJsland - Denver - Estes Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van robenlinoppad - WaarBenJij.nu

Amsterdam - IJsland - Denver - Estes Park

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Estes Park

Prima vlucht gehad met Icelandair, wel met vertraging, maar blijkbaar hadden we de wind in de rug, dus alles was nog volgens schema. Daarom was er genoeg tijd voor de 'Special control' bij Rob, vandaar dat hij niet online kon inchecken.

Voor diegene die het programma Border Security wel eens kijkt, weet precies wat Rob heeft moeten ondergaan. Nou ja, bijna alles, inwendig onderzoek was niet nodig, haha. Nadat er geen verboden middelen waren gevonden en ze nergens sporen van drugs hebben kunnen vinden, mochten we verder.

Toen was het tijd voor de 'Famous Icelandic Hotdog'. Smaakte nog even goed als 9 jaar geleden. Dankzij de technologie hadden we hier ook gratis WiFi, waardoor we nog even, voordat we zelf weer aan boord gingen, het nieuws over het vliegtuigongeluk in Oekraïne meepikte. Wij gingen dus 'heel relaxt en ontspannen' aan boord. Wel mochten we bij de nooduitgang zitten, waardoor we heel veel beenruimte hadden en in geval van nood zouden wij dus als eerste buiten staan. Gelukkig hebben we de instructies niet in praktijk hoeven brengen en landde het vliegtuig veilig, op tijd en wel in Denver.

De douane is hier toch wat meer ontspannen dan als je naar New York of de westkust gaat. Eerste vraag was of we het gehoord hadden van het vliegtuig vanuit Amsterdam naar Kuala Lumpur. Wat een 'warm' welkom! Verder konden we zonder kruisverhoor verder. Bagage was er al, dus we zaten binnen een half uur bij de autoverhuur. Was ook zo geregeld. Toen was het nog maar een half uur naar ons hotel. Prima hotel en toen toch maar even al het nieuws gelezen over het vliegtuigongeluk. Hoe afschuwelijk en bizar!!

Op een gegeven moment zijn we maar gestopt met lezen, want heel vrolijk werd je er niet van. En we waren al iets van 24 uur op, dus slapen was ook geen gek idee. Toch wel een jetlag, want om 4:00 uur waren we weer klaarwakker. Tijd maar effectief gebruikt en gekeken wat we vandaag konden gaan doen. Om 7:30 uur zaten we al op de weg naar Estes Park, onze eerste stop. Leuk wintersportplaatsje!

Meteen de Rockey Mountains ingedoken: prachtig! Onderweg nog grondeekhoorns gevoerd (sorry mams/Hilly, we bedachten ons later dat 'die beesten vlooien hebben'), echt heel lief! Ze pakken heel voorzichtig met hun pootjes het eten uit je handen. De Trail Ridge Road gereden, aanrader voor de wielrenners en motorrijders onder ons. Verder een grote kudde elk's (groot hertsoort, verder heb je nog een deer, zijn kleiner en een moose, deze is nog groter dan de elk) gezien. En natuurlijk nog even in de sneeuw gestaan. Je kwam hier namelijk op bijna 4 kilometer hoogte. Vervolgens terug naar Estes Park en ingecheckt bij ons hotel. Heel mooi hotel, gemaakt van zoveel hout dat als wij een kachel zouden hebben dat we ons hele leven geen hout meer hoefden te hakken. Op het balkon werden we meteen aangevallen door een kolibrie.

Na een middagdutje, we dachten dat we nog last hadden van een jetlag, zagen we in de spiegel 2 rood oplichtende hoofden... En ik altijd maar zeggen dat je je goed moet insmeren (weet jij alles van hè, P.?), nu komt het excuus, maar we hadden veel in de auto gezeten en maar korte stukken buiten gelopen. Verder was het bewolkt (ja, wij weten het ouders, achter de wolken schijnt ook de zon) en op sommige stukken best koud! Maar goed, we voelden ons alweer beter en hebben op een dakterras ons het Mexicaanse eten goed laten smaken. Op de terugweg naar het hotel nog een deer gespot, die rustig de tijd nam om over te steken en een heel groot mannetje van de elksoort.

Foto's volgen nog!

Liefs Rob & Linda

P.s. Lieke, gefeliciteerd met je verjaardag!

• 20 Juli 2014 - 20:50

JOHAN:

fijn dat bij jullie de reis voorspoedig is verlopen, want het was wel even schrikken.
    We hebben direct het reis schema erbij gepakt, want het was de zelfde middag.
    Jullie hebben dus al mooie dingen gezien, wij denken dat er nog wel meer zullen volgen.
    Nog veel plezier en mooie dingen bekijken.
    Groeten Wil en Johan.