Klaar voor de start?... AF! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van robenlinoppad - WaarBenJij.nu Klaar voor de start?... AF! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van robenlinoppad - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start?... AF!

21 Juni 2013 | Nederland, Hengelo

Over minder dan 2 weken zullen we opnieuw naar Azië afreizen. Ditmaal in het teken van de bruiloft van Tom en Kavita. Alhoewel... ze zijn al in de echt verbonden, dus de (after)party zal daar voortgezet worden. En omdat we er toch al zijn, dachten we: "We bezoeken meteen een aantal omliggende landen."

We vertrekken zaterdag 6 juli vanaf Düsseldorf International Airport, waarna we richting de Verenigde Arabische Emiraten vliegen om een bliksembezoek (2 dagen) aan Dubai te brengen.
Vervolgens stappen we, precies uitgekiend voor Rob, in een Airbus 380 om ons naar Kuala Lumpur (Maleisië) te brengen. Hier zullen we alleen blijven om te acclimatiseren. Donderdag 11 juli stappen we op het vliegtuig naar Siem Reap (Cambodja) om onder andere de tempels van Angkor Wat te bezoeken, een tocht over het water naar Battambang te maken en om te kijken hoe Pol Pot heeft huisgehouden in de jaren '70 (Phnom Penh).
Met het openbaar vervoer zullen we uiteindelijk in Vietnam aankomen om de hoofdstad, Ho Chi Min City, te bezoeken, de Mekong Delta vanaf het water te ervaren en ontspanning te zoeken aan de stranden, via Da Lat, in Mui Ne. Donderdag 25 juli vliegen we van Ho Chi Min City terug naar Kuala Lumpur. Zaterdag zal deel II van de bruiloft van Tom en Kavita plaatsvinden in Tanarimba, iets buiten Kuala Lumpur.
De vakantie sluiten we af in Indonesië. Eerst verblijven we een aantal dagen in Kuta en Ubud op Bali. Daarna gaan we via een nationaal park in het noord-westen van Bali (Pemuteran) naar Java. Daarbij zullen we onder andere de Bromo vulkaan, Borobudur, Mendut Tempel en Dieng plateau bezoeken. Per trein zullen we vanaf Yogjakarta naar Jakarta reizen. Vanaf daar vliegen we terug via Kuala Lumpur naar Düsseldorf.