Kuala Lumpur deel III - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van robenlinoppad - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur deel III - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van robenlinoppad - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur deel III

09 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na aankomst in het hotel zijn we zwemmend naar de Chili's gegaan. We werden ietwat vreemd aangekeken met onze regenponcho's, maar daardoor waren we wel voor de drukte uit en hadden we een mooi plekje in het restaurant.

De volgende dag, geestelijk helemaal voorbereid op het hysterische en chaotische Jakarta, geen auto, zelfs geen brommer op de weg! Leve lang Idul Fitri! Na een blik te hebben geworpen op het Onafhankelijksheidsmonument dachten we: "We nemen even snel een taxi naar Bataviastad." Dank je wel Idul Fitri: amper een taxi op de weg! Maar zoals altijd lost ons boek, de eenzame planeet, het voor ons op: Transjakarta. Voor een paar euro kun je zo lang als je wil in de gekoelde, hypermoderne bus blijven zitten en eruit waar je wil.

Eenmaal in Bativiastad: alles was dicht, vanwege Idul Fitri. Ow ja, vrije vertaling: Suikerfeest. Dus we hebben daar een beetje rondgelopen, lees: over de ratten heen gesprongen en proberen te ontwijken. Er was weinig over gebleven van het ooit rijke Batavia. Overigens was het wel zeer interessant om er doorheen te lopen. De rivier was zo bevuild dat je erover heen had kunnen lopen naar de overkant, zonder dat je voeten nat zouden worden, wel vies!

Vervolgens nog even doorgebracht in het hotel. Na een wat misselijkmakende rit, de chauffeur reed ietwat pompend, kwamen we veilig aan op het vliegveld. De donker wordende lucht beloofde niet veel goeds. Niet veel later begon het te onweren, zoals ze hier wel gewend zijn, wij niet: als er een oorlog was uitgebroken, hadden we het ook geloofd. De donders klonken als explosie's. Daarnaast bracht het ook heel wat vertraging met zich mee, maar liefst 2 uur! Vlucht was verder prima. Ook in KL was het vinden van een taxi niet heel simpel. Na middernacht kwamen we eindelijk bij Tom en Kavita aan. Deze kwamen niet veel later terug van een zeer geslaagd Suikerfeest, dat heeft Tom geweten, haha! Ow ja, en wij ook.

Vrijdags wat gechilled, volgens Rob, rondgehangen in Bangsar, kip tandoori gegeten en de middag afgesloten met te veel eten bij Kavita's familie.

Nu gaan we de legendarische burgers van Tom en Kavita eten en dan zullen we ons naar het vliegveld begeven voor 2 vluchten van ongeveer 7 uur naar Dubai en Düsseldorf. Foto's worden toegevoegd als we weer thuis zijn.

Tot snel!

Rob & Lin