Bakoven Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van robenlinoppad - WaarBenJij.nu Bakoven Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van robenlinoppad - WaarBenJij.nu

Bakoven Dubai

08 Juli 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zooow! Het bliksembezoek aan Dubai zit er alweer op en we kunnen jullie melden dat het warm was, erg warm!

Terwijl we wachten op onze volgende vlucht (ter informatie A 380), schrijven we dit stukje op de luchthaven van Dubai, waar meer te beleven is dan een gemiddelde stad in Nederland.

Na een voorspoedige vlucht zijn we midden in de nacht van zondag op maandag in Dubai aangekomen. We wisten dat alles groots was opgezet, maar dat je meer dan een kwartier met de bus moet om bij de bagageband te komen, is wel weer het andere uiterste. Zigzaggend langs onder andere dure auto's (Lamborghini's) op pallets om vervoerd te worden, kwamen we bij de bagageband tot stilstand. De taxi was zo geregeld: rood dak mannelijke chaffeur, roze dak vrouwelijke chaffeur, het werd rood.

Eenmaal in het hotel vielen we met onze neus in de boter: een upgrade! Laat dat nu ook vannacht zijn, als we in de A 380 stappen... De upgrade uit een kamer groter dan onze woonkamer en dan hebben we het nog geeneens over onze prive ontvangstruimte.

Zondags ondere andere de indoor skihal, Burj al Arab, Burj Kalifa, Palm Jumeirah (Ing en Bram, dit waterpark Aquaventure is een aanrader, hoewel we het alleen nog maar van de buitenkant hebben aanschouwd!) en Al-Khor Corniche (hier is een groot verschil tussen modern en oud. Handelswaar wordt op houten schepen, dhows, vervoerd, waarvan je je afvraagt of het aankomt, gezien de staat van de schepen) bezocht. We hebben alles wel van dichtbij moeten bekijken, gezien de laag smog...

Vandaag cultureel gedaan, alhoewel per ongeluk! Het Sheik Saeed Al-Maktoum House en de Al-Ahmadiya school kwamen we per toeval tegen op onze weg. Leuk en ern aanrader dus. Verder hebben we Dubai vanaf het water verkend met een abra, houten boot en bij de souk verschillende verkers van ons af moeten slaan. De dag afgesloten in een uitgestorven Bastakiya, wat authentiek Dubai moest voorstellen. Het leek meer op een van de vele themaparken van Disney, maar dan zonder hordes bezoekers. Verder veel met het OV gereisd, vanwege de koele stations en het privilege voor vrouwen: een eigen coupe, waarschijnlijk wel de enigste die ze bezitten...

De foto's volgen nog!

Liefs,

Rob & Lin

• 08 Juli 2013 - 22:43

Inge:

Klinkt leuk! Foto's van Aquaventure/ Palm Island? We hebben nog geen tickets voor Yas gekocht nl. Veel plezier in KL! Zag dat we in Pantai Hillpark inmiddels ook een upgrade te pakken hebben.
    Tot snel xx

• 10 Juli 2013 - 09:01

Lydia:

Hallo!

Klinkt goed! Hele veel plezier met het vervolg van jullie reis.

Ciao,
    Lydia