Angkor WAT? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van robenlinoppad - WaarBenJij.nu Angkor WAT? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van robenlinoppad - WaarBenJij.nu

Angkor WAT?

13 Juli 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Onze reis begon met een Airbus van Air Asia, dit keer geen A380. Dit was overduidelijk, want het toestel was niet groter dan 1 van de 4 motoren van van de A380. Ook bleven onze tassen dit keer ongedeerd.

De vlucht was binnen no time gepiept: 1,5 uur later konden we onze mooie visa tonen en direct doorlopen naar de enigste bagageband van het vliegveld.

Buiten stond Mr. Pen ons al op te wachten met een bordje van het hotel en de naam van Linda. Alles verliep allemaal zo soepel dat we om 10:00 uur onze eerste tempel al konden bezoeken: Angkor Wat. Daarna volgden er nog een aantal met als hoogtepunt Bayon en Ta Prohm. De laatste was wel een beetje ingestort, maar wellicht kwam dit door Lara Croft.

Dag 2 werden we niet gereden door Mr. Pen, maar zijn we sportief geweest en hebben we de tempels bekeken vanaf de mountainbike. We hebben voornamelijk de wat onbekendere en kleinere tempels bezocht. Ook ontdekten we dat de uitdrukking: "Kijken, kijken, niet kopen" tot in Azië is doorgedrongen.

Vandaag hebben we Mr. Pen weer ingehuurd om de Grand tour te doen. Na 2 keer bij Angkor Wat te zijn geweest en geweigerd om Linda's klederdracht, was het vandaag 3 maal is scheepsrecht en mochten we ons eindelijk naar het hoogste niveau van de tempel begeven. Na 3 dagen kunnen we wel de conclusie trekken dat het Khmer-volk aardig druk is geweest tussen de 9e en 14e eeuw. Ze moeten maar wat blij geweest zijn met hun Hindoeïstische goden, gezien het aantal en de grootte van de tempels, die ze voor hun gebouwd hebben.

Vanavond wederom het avondeten genuttigd in de Pubstreet, de place to be voor backpackers. Morgenvroeg worden we om 6:00 uur opgepikt om onze reis per boot te vervolgen naar Battambang, waar over later meer.

Halee,

Linda & Rob

• 13 Juli 2013 - 20:05

Jan:

In de hoofdstad nog even naar "the heart of darkness"? Voor het ruigere stapwerk zeker een aanrader. Geniet er nog even van.

• 14 Juli 2013 - 20:16

Patricia :

Hoooo...helemaal vergeten dat jullie deze site hadden...net even bijgelezen...veel gedaan al zeg in zon korte tijd! Leuk om ook de foto's te zien! Meer!!!!!! Veel plezier daar! Liefs Patricia